Samenwerken
Wie het slim aanpakt, kan door samenwerking niet alleen kosten besparen, maar ook andere markten aanboren, nieuwe klanten scoren, en zijn omzet en winst vergroten. Zelfs als je samenwerkt met de concurrent.
Zeker ook nu het economisch niet voor de wind gaat en de klussen niet voor het oprapen liggen, ben je samen sterker dan alleen. Steeds vaker kiezen zelfstandigen zonder personeel (zzp’ers) voor samenwerking en knopen zij slimme samenwerkingsverbanden aan, die een beter belegde boterham opleveren. Geef je eigen klanten een ruimere keuze.
Samenwerking neemt in vrijwel alle sectoren toe. Zzp’ers zoeken manieren om hun klanten beter te bedienen. Creatieven voeren al geruime tijd delen van hun werk in partnerships uit. Kijk naar het voorbeeld van Makers van Maastricht. En zo zijn er in andere sectoren tal van kansen naar vruchtbare samenwerkingsverbanden.
Om die verbindingen en kansen te gaan zien, breng je je enorme kennis in je vakgebied in, en zoekt daarbuiten naar kenniswerkers en vakmensen die waarde kunnen toevoegen aan het totale product.
Door slim op een of andere manier samen te werken vergroot je jouw kansen op:
• extra verkoop- en afzetkanalen
• toegang tot nieuwe en andere markten
• meeliften met het merk en de reputatie van de partner
• kwaliteitsverbetering van eigen producten en diensten
• sterker staan ten opzichte van de concurrent of ten opzichte van de klant
• kostenbesparingen
• extra klanten en
• meer omzet en winst.
En veel meer…
ZZP Fabriek stimuleert als coöperatieve onderneming samenwerken en helpt zzp’ers daadkrachtig de versterking in samenwerking met elkaar.
Doe mee
Nieuws
Relevante business cases
ONCE MORE
Een nieuw circulair medisch textielmerk
MASTER MEETINGS
Maastricht nóg beter op de kaart
MADE IN THE EUREGION
Een eigen afdeling in Loods 5
PINSIOEN
Een creatieve manier om ongemerkt pensioen op te bouwen
EEN INSPIRATIEWINKEL
Die het bedrijfsleven kan triggeren
ONDERHOUD VAN BEDRIJFSDATA
Een vaardigheid waar vraag naar is
EEN EIGEN ZZP-PLATFORM
De onuitputtelijke mogelijkheden
HOUSE OF CHANGE
Een aanpak van arbeidsmobiliteit
SCHRIJVENDE DENKERS
Collectieve denkkracht als businessmodel
Praat mee over ZZP gerelateerde onderwerpen in ons forum.
"Informatie van internet is als water drinken uit een brandslang"